عزاداری های ماه محرم رنگ و بوی قرآنی داشته باشد
کد خبر: 1464071
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

عزاداری های ماه محرم رنگ و بوی قرآنی داشته باشد

گروه فعالیت های قرآنی: امام جمعه فومن با بیان اینکه باید عزاداری های ماه محرم رنگ و بوی قرآنی داشته باشد، گفت: باید در آیین‌های عزاداری و مناسبت‌های مذهبی خود آموزش قرآن را فراموش نکنیم.

حجت ‌الاسلام والمسلمین صفوی، امام جمعه شهرستان فومن در گفت‌ وگو با خبرگزاری بین ‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با تسلیت ماه محرم و ایام شهادت حضرت امام حسین(ع)، اظهار کرد: به اهداف قیام بزرگ سیدالشهدا(ع) اشاره و اظهار کرد: امام حسین(ع) نماد شجاعت، ایثار و مقابله با ظلم است که هرگز زیر بار ظلم نرفت و به کسی ظلم نکرد؛ ملت ایران نیز انقلاب اسلامی خود را از قیام امام حسین(ع) الگوبرداری کردند و انقلاب اسلامی نشأت گرفته از قیام عاشورا است.

وی با بیان اینکه فرهنگ واقعی قیام کربلا حفظ عزت، حرمت و اقتدار و اسلام ناب محمدی(ص) بوده است، افزود: محرم فرصت بسیار مغتنمی برای انتقال معارف دینی و ارزش‌  های اخلاقی و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پیام اباعبدالله الحسین(ع) است.

امام جمعه شهرستان فومن با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم قیام عاشوراست، تصریح کرد: همه باید برای پیاده ‌کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی خود به طور جدی تلاش کنیم و ضروری است از عاشورا و فرهنگ کربلا حداکثر بهره فرهنگی را ببریم.

باور عمیق درخصوص امر به معروف و نهی از منکر

حجت ‌الاسلام صفوی با بیان اینکه نخستین قدم برای اجرای این فریضه، مشخص کردن حق از باطل است که باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشیم، افزود: باور عمیق و اعتقاد داشتن به امر به معروف و نهی از منکر از دیگر راه ‌های پیاده‌ سازی این فریضه در جامعه است.

امام جمعه شهرستان فومن با بیان اینکه باید عزاداری های ماه محرم رنگ و بوی قرآنی داشته باشد، گفت: خبرگزاری ایکنا به دلیل فعالیت تخصصی در حوزه دین و فرهنگ قرآنی، باید رسالت زینبی خود را در خصوص بازخوانی حقیقت واقعه عاشورا عملی سازد.

وی با تاکید بر اینکه باید در آیین‌های عزاداری و مناسبت‌های مذهبی خود آموزش قرآن را فراموش نکنیم، یادآور شد: مداحان و سخنرانان باید مطالب ارزشمند و حقایق عاشورا را به خوبی بازگو کنند تا آیین ‌های عزاداری رنگ و بوی واقعی خود را از دست ندهد.

حجت ‌الاسلام صفوی در پایان خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین(ع) حرکتی حیات‌بخش برای جامعه است، اما مردم باید با این حرکت آشنا شوند تا بتوانند رهنمودهای امام حسین(ع) را به منصه ظهور برسانند.

captcha